Setki zabitych, miliardy dolarów strat - bilans Pokemon Go

27 listopada 2017, 11:22

W ubiegłym roku wiele osób oddało się szaleństwu o nazwie Pokemon Go. Gra szybko zyskała olbrzymią popularność, a jej fani zachowywali się – delikatnie mówiąc – nieodpowiedzialnie. Dlatego też producent bardzo szybko zaktualizował grę o ostrzeżenie, by nie korzystać z niej podczas prowadzenia samochodu. Jak twierdzą naukowcy z Purdue University, ostrzeżenie niewiele dało



Staruszka

Aktywność fizyczna chroni starsze panie przed śmiercią

6 listopada 2017, 11:25

Zwiększenie aktywności fizycznej i jej intensywności zmniejsza u starszych kobiet ryzyko zgonu, czytamy w najnowszym numerze pisma Circulation wydawanego przez American Heart Association. W magazynie opisano badania, jakie w latach 2011-2015 przeprowadzono na niemal 18 000 kobiet


TruePlay ma zapobiec oszustwom w grach

24 października 2017, 10:34

W Windows 10 Fall Creators Update znalazł się nowy mechanizm o nazwie TruePlay. Jego zadaniem jest zapobieganie oszustwom w grach online'owych. Technologia ma informować producentów gier o oszustwach, pozwolić na zidentyfikowanie nieuczciwych graczy i podjąć działania.


Sztuczna inteligencja odtwarza silnik gry na podstawie obserwacji

13 września 2017, 07:53

Już wkrótce twórcy gier mogą zyskać nowe interesujące narzędzie, które przyspieszy produkcję nowych tytułów i pozwoli im na eksperymentowanie z różnymi stylami rozrywki. Naukowcy z Georgia Institute of Technology (Gatech) opracowali system sztucznej inteligencji, który uczy się działania silnika wykorzystanego w grze.


Polska firma udostępnia swoją debiutancką grę na The Pirate Bay

29 sierpnia 2017, 08:03

Polska firma Acid Wizard Studio udostępniła na The Pirate Bay swoją grę Darkwood. Tytuł można pobrać bezpłatnie, a jedyne, o co proszą jej twórcy, to dobrowolne zapłacenia jeśli gra nam się podoba.


Aplikacja na poprawę pamięci

3 lipca 2017, 11:35

Aplikacja do treningu mózgu pomaga poprawić pamięć pacjentów z najwcześniejszymi etapami demencji.


Sztuczna inteligencja z Microsoftu rozgrywa idealną partię w Ms. Pac-Man

16 czerwca 2017, 09:25

Badacze ze specjalizującej się w głębokim uczeniu kanadyjskiej firmy Maluuba, kupionej w bieżącym roku przez Microsoft, wykorzystali sztuczną inteligencję do rozegrania idealnych partii w Ms. Pac-Man i zdobycia maksymalnej liczby 999 990 punktów.


AlphaGo pokonał mistrza świata i przechodzi na emeryturę

29 maja 2017, 07:59

Demis Hassabis, dyrektor firmy DeepMind, która stworzyła program sztucznej inteligencji AlphaGo, oznajmił, że nie będzie on już więcej grał w go przeciwko ludziom. W ubiegłym tygodniu AlphaGo pokonał 3:0 najlepszego obecnie gracza w go, Ke Jie


FORPHEUS - pierwszy robot-trener ping-ponga

6 marca 2017, 13:57

FORPHEUS to pierwszy na świecie robot, który uczy ludzi grać w ping-ponga. Wyprodukowała go japońska firma Omron.


Nie żyje Masaya Nakamura, założyciel Namco, twórca Pac-Mana

31 stycznia 2017, 10:41

Masaya Nakamura, założyciel firmy Namco i "ojciec Pac-Mana" zmarł w wieku 91 lat. Stworzona w jego firmie gra Pac-Man jest do dzisiaj fenomenem kulturowym, a Księga Rekordów Guinessa uznała ją za najbardziej popularną grę w automatach na żetony.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy